Sztuczna inteligencja zatacza coraz szersze kręgi, obejmując kolejne dziedziny naszego życia. Jej wejścia do branży handlowej było tylko kwestią czasu, a teraz ten przełom dzieje się na naszych oczach. W ofercie Lidla właśnie pojawiły się lody opracowane przez AI specjalnie dla popularnej sieci.
Nietuzinkowy projekt to wspólne przedsięwzięcie Lidla i firmy Willisch, która z siecią współpracuje od kilku lat. Decydując się na innowacyjne rozwiązanie, szefowie Willisch chcieli wykorzystać rosnącą popularność sztucznej inteligencji oraz wszystkie możliwości, które stwarza. Realizacja była wyjątkowo prosta – do narzędzia opartego o algorytmy AI wprowadzono listę składników, na podstawie której wygenerowano następnie najlepszy możliwy smak – popcorn z karmelem.
Kolejne działania dotyczyły strategii marketingowej. Narzędzie wygenerowało oryginalną i przyciągającą nazwę nowego produktu, Popcornium Karmelotron, oraz zestaw grafik, które trafiły na opakowania.
– Sztuczna inteligencja wygenerowała tyle niesamowitych grafik, że nie chcieliśmy ograniczać się tylko do jednego wariantu. Tak oto powstały trzy kubki z abstrakcyjnymi, kosmicznymi grafikami oraz jeden kubek, na którym znajdują się portrety osób z naszej firmy przerobione przez AI na postaci z różnych filmowych uniwersów – objaśniał Hubert Jezierski z działu marketing Willisch.
Nowy produkt w ofercie Lidla bez wątpienia prezentuje się bardzo ciekawie, a w sprzedaży będzie dostępny od 7 sierpnia. Nie można także wykluczyć, że lody to dopiero początek projektów sieci zahaczających o możliwości sztucznej inteligencji. Więcej informacji na temat nowości można znaleźć w gazetce promocyjnej Lidla.