Duńska sieć dyskontów Netto otworzyła jeszcze jeden sklep w autorskim koncepcie 3.0. Po uruchomieniu w styczniu kilku takich placówek w Warszawie i okolicach, teraz przyszła kolej na Palędzie w województwie Wielkopolskim. To kolejny krok w stronę zapowiadanej od jakiegoś czasu rozbudowy i modernizacji sklepów, której bez wątpienia sprzyjają rekordowe przychody sieci w 2019 roku.
Pierwszy sklep w designie Netto 3.0 pojawił się w Polsce w listopadzie 2018 roku. Wówczas uruchomiono dyskont w gdańskiej Galerii Madison, który szybko zyskał dużą popularność. Niebagatelny wpływ na to miały zastosowane w nim rozwiązania działające w oparciu o najnowsze technologie – zintegrowany system komunikacji bezprzewodowej między pracownikami, automatyczne nagłośnienie, zarządzanie kolejką kasową czy innowacyjny system inteligentnych kamer. To właśnie za sprawą tych czynników sklepy Netto 3.0 z czasem obwołano najnowocześniejszymi w kraju.
Do innych zalet sklepów w koncepcie 3.0 można zaliczyć przestronne wnętrza wykończone drewnianymi akcentami, nastrojową muzykę oraz bogaty asortyment, w którym znajdziemy bardzo duży wybór warzyw i owoców oraz produktów ekologicznych, bezglutenowych, bezcukrowych i bezalkoholowych. Placówki posiadają także strefę To Go, a wyroby mięsne i cukiernicze pochodzą od lokalnych dostawców.
Koncept 3.0 narodził się w Danii i dość szybko został przeniesiony na rynek polski. Obecnie działa w nim blisko 100 sklepów sieci, a ta liczba ma sukcesywnie rosnąć. W tym aspekcie Netto działa dwutorowo. Nie tylko otwiera nowe placówki, których do końca 2020 roku ma być w Polsce ponad 400, ale także remodeling już istniejące.
Efektem prowadzonych działań są doskonałe wyniki finansowe za rok 2019. Kilka dni temu spółka Sailing Group będąca właścicielem Netto Polska poinformowała o rekordowych przychodach, które sprzyjają realizacji dalszych planów. A te w przypadku Polski – również za sprawą zbycia spółki Netto Sweden i wycofania się z tamtejszego rynku – są bardzo ambitne. Postępy możemy sukcesywnie obserwować.