Lidl już w lipcu wystartuje z gigantyczną obniżką cen, która obejmie blisko 1000 produktów dostępnych w stałej ofercie. Niemiecka sieć sklepów reaguje na zapowiedziane modyfikacje stawek VAT na wybrane artykuły – w praktyce wartość obniżki zostanie w kieszeniach klientów.
Zmiany w stawkach VAT wejdą w życie już 1 lipca w ramach tak zwanej nowej matrycy. Tym samym za wiele produktów zapłacimy niższy podatek, ale w niektórych przypadkach należy przygotować się na wzrost cen. Zgodnie z informacjami „Dziennika Gazeta Prawna” w pierwszej grupie znajdą się między innymi:
Do drugiej grupy trafią:
Nowelizację ustawy o podatku VAT sejm przyjął niemal równo rok temu, a nowa matryca pierwotnie miała obowiązywać od 1 kwietnia br. Pandemia koronawirusa wymusiła jednak przesunięcie daty na lipiec i tym razem wdrożenie zmian jest niezagrożone.
Decyzja Lidla o przeniesienie wartości obniżonego podatku VAT na klientów to pierwszy taki ruch wśród detalistów działających na polskim rynku. Niższa cena ponad 1000 produktów oznacza w praktyce, że klienci zapłacą mniej za zakupy, a w skali roku – jak wynika z wyliczeń sieci – mogą zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. – Światowa gospodarka, a w konsekwencji my wszyscy, stanęliśmy przed bezprecedensowym kryzysem. Każdy z nas jeszcze uważniej analizuje swój domowy budżet i przygląda się wydatkom. Widzimy, że cena, jej przystępność, częściej niż zwykle jest głównym faktorem, jeśli chodzi o decyzje zakupowe. Zapewnienie, że pełna wartość obniżki stawki VAT wybranych produktów zostanie przeniesiona na konsumentów, jest kolejnym wsparciem w kierunku wzmocnienia budżetów naszych klientów. Wierzymy, że każdy krok mający na celu stymulowanie ekonomii pomoże nam wszystkim w budowaniu stabilnej, rosnącej gospodarki – podsumował decyzję Piotr Rogowski, Członek Zarządu ds. Zakupów, Lidl Polska.