Biedronka jako pierwsza sieć sklepów w Polsce wprowadziła do swojej oferty testy na obecność przeciwciał COVID-19. W regularnej sprzedaży będą dostępne od 15 marca.
Cena jednego testu o nazwie Primacovid to 49,90 zł. Z informacji przekazanych przez sieć możemy się dowiedzieć, że produkt spełnia wskazane normy ISO i posiada wszystkie niezbędne certyfikaty, a co za tym idzie – jest w pełni bezpieczny.
Za produkcję odpowiada szwajcarskie laboratorium PRIMA Lab, które gwarantuje, że test idealnie nadaje się do użytku domowego. Do przeprowadzania badania potrzebna jest wyłącznie niewielka ilość krwi, a wynik uzyskuje się już po około 10 minutach. Dokładność testu wynosi aż 98,3%. – Misją Biedronki od początku istnienia jest umożliwianie kupującym dostępu do towarów, które są dla nich ważne i to zawsze w niskich cenach. Dotyczy ona nie tylko produktów spożywczych, ale i takich, które pozwolą na zaspokojenie ważnych potrzeb psychologicznych i zwiększenie bezpieczeństwa. Do nich należy z pewnością test Primacovid. Wprowadzamy go na rynek jako pierwsza sieć handlowa w Polsce – mówi Piotr Konopko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.
Klienci Biedronki muszą jednak pamiętać, że Primacovid to test, który stwierdza obecność przeciwciał COVID-19, czyli nie wykazuje choroby. W przypadku zauważenia u siebie objawów należy jak najszybciej skontaktować się z lekarzem i wykonać test genowy potwierdzający ewentualne zakażenie. Testy dostępne w sklepach portugalskiej sieci są zalecane osobom, które podejrzewają u siebie przebycie choroby – ewentualna obecność przeciwciał będzie na to potwierdzeniem. Dodatkowo Biedronka zastrzega, że jeden klient, może jednorazowa nabyć maksymalnie trzy sztuki testu.