Od połowy sierpnia Biedronka oznacza swoje produkty zgodnie z skalą Nutri-Score. Czym jest zyskujący coraz większą popularność system i jakie ma znaczenie dla konsumentów?
System Nutri-Score, po który sięgnęła największa sieć działająca na polskim rynku, to oparta na naukowych dowodach skala oznaczania żywności. Klientom pomaga w podejmowaniu odpowiedzialnych i świadomych wyborów żywieniowych. System polega na znakowaniu żywności poprzez umieszczanie na opakowaniach kodu składającego się z pięciu liter – od A do E, oraz kolorów – od ciemnozielonego do czerwonego. Literą A znakowane są produkty o najwyższej jakości odżywczej, z kolei E otrzymują te, które powinno się spożywać w ograniczonej ilości. Cała inicjatywa wpisuje się w unijną strategię „Od pola do stołu”, dzięki której obywatele UE uzyskują dostęp do zdrowej, zrównoważonej i przystępnej cenowo żywności.
Jak wygląda proces przypisywana produktów do poszczególnych kategorii? Schemat sprowadza się do obliczeń polegających na bilansowaniu zawartości składników korzystnych dla zdrowia, takich jak białko, błonnik, warzywa czy wybrane oleje, oraz tych źle wpływających na organizm, m.in. cukrów, nasyconych kwasów tłuszczowych i sodu pochodzącego z soli. Całość jest poparta ugruntowanymi dowodami naukowymi.
Pierwszym produktem Biedronki, który uzyskał ocenę według skali Nutri-Score, jest smoothie Vital Fresh, marki własnej sieci, z marchewką, ananasem, brzoskwinią i pomarańczą. Biedronka deklaruje, że do końca roku znakowanie Nutri-Score zyska aż 60 produktów, wśród których będą m.in. różne rodzaje sera, przetwory warzywno-owocowe, napoje, słone przekąski i twarogi. Więcej informacji na temat systemu można znaleźć na stronie internetowej biedronka.pl.