Dark store to kolejny format sklepów, który zdecydowała się wprowadzić Żabka. Projekt pod nazwą Żabka Jush, który posiada dedykowaną aplikację mobilną, wystartował 21 października i na razie jest testowany na terenie Warszawy.
Choć w Polsce format dark store dopiero raczkuje, to nie można wykluczyć, że w niedalekiej przyszłości znacząco zyska na popularności. Niedawno na tzw. ciemne sklepy postawiła chociażby Biedronka, co z pewnością będzie znaczącym krokiem w stronę ich upowszechnienia. Na rynku, głównie w Warszawie, działa też kilka mniejszych sieci specjalizujących się w handlu online, jak Lisek, Swyft czy Jork.
Żabka swoje dark store’y, w ofercie których znajduje się aż 1500 produktów, na razie prowadzi wyłącznie w Warszawie na terenie Śródmieścia, Starej Ochoty, Ursynowa i Woli. Zamówienia składa się w nowej aplikacji mobilnej sieci Żabka Jush, a czas oczekiwania na dostawę ma wynieść maksymalnie 15 minut. Aktualnie aplikacja jest dostępna wyłącznie na urządzenia z systemem AppStore, ale już w listopadzie ma pojawić się wersja na urządzenia z systemem Android.
Opinie i doświadczenia zebrane w trakcie programu pilotażowego będą decydujące dla ewentualnego wyjścia „ciemnosklepowego” konceptu poza Warszawę. Żabka planuje rozwijać ten projekt w oparciu o oceny klientów i na tej podstawie podejmować kolejne ruchy. Biorąc jednak uwagę, jak poważnie sieć traktuje nowy format, można przypuszcza, że dark store’y Żabka Jush niedługo pojawią się w kolejnych miastach.