Czy wiesz, że do wyprodukowania jednej bawełnianej koszulki o gramaturze 250 g potrzeba aż 2 500 litrów wody? Trudno to sobie wyobrazić, ale właśnie taka jest rzeczywistość, którą… do spółki próbują zmieniać Biedronka i marka Vanish. Jak? Organizując wielką akcję zbiórki odzieży i innych tekstyliów, która pomoże zadbać o środowisko naturalne.
Proekologiczna akcja trwa od 12 sierpnia do 8 września. W tym czasie w sklepach Biedronki do specjalnych, różowych kontenerów można wrzucać niepotrzebne, ale wciąż zdatne do użytku ubrania oraz inne tekstylia (np. pościel, ręczniki, zasłony czy obrusy). Po zakończeniu zbiórki wszystkie towary zostaną poddane niezbędnej segregacji, a następnie trafią na rynek dóbr z drugiego obiegu lub do recyklingu.
Na tym jednak zaangażowanie Biedronki i marki Vanish się nie kończy. Oba podmioty za każdy kilogram tekstyliów przekażą 1 zł na rzecz Fundacji Dziko, która pomaga chronić polskie dzikie rzeki, niezwykle ważne dla ekosystemu.
Poza najbardziej namacalnym aspektem, czyli pieniędzmi, które pomogą Fundacji Dziko, akcja Biedronki i marki Vanish ma także inny wymiar – bez wątpienia wpłynie na naszą świadomość i być może nauczy większej odpowiedzialności. Niepotrzebną odzież można wrzucić do jednego z aż 500 kontenerów w sklepach Biedronki na terenie całego kraju. Pełna lista placówek jest dostępna tutaj lub na stronie internetowej biedronka.pl.