Mimo rosnącej świadomości Polacy wciąż mają problem z prawidłową segregacją śmieci. Ciekawy sposób na uporanie się z tym problemem znalazła Biedronka, która na opakowaniach produktów marek własnych zamierza umieszczać specjalne oznaczenia. Dzięki temu konsumenci będą wiedzieć, do jakiego pojemnika należy wrzucić konkretne pudełko, wieczko czy kubeczek.
Statystyki, niestety, są dla nas bezwzględne. Chociaż Polacy w skali całej Europy produkują stosunkowo mało śmieci (332 kg na jednego obywatela rocznie), to odpowiednia segregacja stwarza nam olbrzymie trudności. Tylko 34% odpadów przechodzi proces recyklingu, co jest jednym z najgorszych wyników w krajach Starego Kontynentu. Aby to się zmieniło, musimy prawidłowo segregować śmieci i właśnie w tym chce pomóc Biedronka.
Proces wprowadzenia oznaczeń na opakowania produktów marek własnych portugalska sieć rozpoczęła w maju 2020 roku od opakowań chipsów TOP. Dzięki kampanii pt. „Biedronkowa Segrega(k)cja – bądź w porządku dla środowiska” liczba oznaczonych produktów bardzo wzrośnie, a specjalne piktogramy znajdą się na każdej części opakowania. Oznacza to, że w przypadku opakowań wykonanych z dwóch różnych surowców, właściwy znaczek zostanie umieszczony na każdym z nich. Piktogramy odsyłają do następujących frakcji:
Kampanii Biedronki towarzyszy film, który przybliża wszystkie piktogramy oraz proces prawidłowej segregacji odpadów. Głównym celem akcji jest kształtowanie odpowiedzialnej postawy oraz proekologicznej świadomości wśród klientów sieci: