Zmiana stawek VAT obowiązująca od 1 lipca br. skłoniła największe sieci handlowe do stałego obniżenia cen niektórych produktów. Po Lidlu, który jako pierwszy ogłosił redukcję, na identyczny krok zdecydowała się także Biedronka.
Niższe ceny w Biedronce obowiązują od dnia wprowadzenia tzw. nowej matrycy VAT. Obniżki objęły przede wszystkim żywność: pieczywo, wypieki ciastkarskie czy owoce egzotyczne (np. banany), ale także niektóre artykuły dla dzieci i niemowląt. Dodatkowo sieć zapewnia, że wpływ na obniżkę cen, będą miały również akcje typu in-out, które obejmą wybrane kategorie produktowe. Warto również podkreślić, że Biedronka, niezależnie od zmiany stawek VAT, na stałe obniżyła ceny przypraw.
– To kolejne działania sieci Biedronka, których celem jest odpowiedź na potrzeby klientów. Zawsze oferujemy im produkty najlepszej jakości w codziennie niskich cenach – mówi Maciej Łukowski, dyrektor Działu Zakupów
Jak bardzo wprowadzone zmiany przełożą się na stan portfeli klientów Biedronki? Według obliczeń sieci łącznie zostanie w nich co najmniej 300 milionów zł rocznie, które uda się zaoszczędzić na 100 objętych zmianą cen produktach.