Biedronka to kolejna sieć handlowa działająca w Polsce, która zdecydowała się nie zwiększyć stawki VAT na żywność do 5%. Sieć oficjalnie poinformowała, że do końca kwietnia nie podniesie cen ponad 4000 tys. produktów
Akcja promocyjna podjęta przez Biedronkę to odpowiedź na decyzję Ministerstwa Finansów, które kilka tygodni temu zdecydowało o zmianie stawki VAT z 0% na 5%. Wcześniejsza wysokość VAT-u została ustanowiona przez poprzedni rząd w ramach łagodzenia skutków rosnącej inflacji. Teraz, kiedy problem inflacyjny został względnie opanowany, nowy rząd uznał, że VAT może wrócić do poprzedniego poziomu bez poważniejszych konsekwencji dla konsumentów.
Sieci handlowe w toku zażartej walki o klienta podejmują jednak działania, których efektem jest utrzymanie zerowej stawki VAT na żywność. Przed Biedronką taką decyzję podjęły Lidl i Aldi, jednak oferta największej sieci na rynku polskim wydaje się być najbogatsza. Biedronka zapewnia bowiem, że do końca kwietnia nie podniesie cen aż 4 tys. produktów ze swojej oferty.
Warto jednak zaznaczyć, że na razie ani Biedronka, ani żadna inna sieć, zdaje się nie mieć w planach trzymania się zerowego VAT-u w nieskończoność. Całkiem realny wydaje się scenariusz, w którym już w maju w sklepach dojdzie do podwyżek, ale na szczegóły przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Więcej informacji na temat aktualnie trwającej promocji można znaleźć w najnowszej gazetce promocyjnej Biedronki, a wykaz produktów objętych akcją na stronie biedronka.pl.