Kaufland oficjalnie rozpoczyna sprzedaż przez internet. Projekt ma jednak wyjątkowe oblicze, ponieważ – w przeciwieństwie do konkurencji – niemiecka sieć sklepów do swojej oferty włączy nie konkretne produkty, lecz specjalnie przygotowane paczki. Co więcej, będzie realizowany przy udziale sklepu internetowego Mango, który klienci słusznie mogą kojarzyć z telezakupami.
Nowe rozwiązanie jest oczywiście mocno związane z szerzącą się pandemią koronawirusa. Kaufland, oferując paczki złożone z podstawowych produktów spożywczych i środków higienicznych, chce zatroszczyć się o swoich klientów i pomóc im w trudnej sytuacji. – Wspólnie z dostawcami robimy wszystko, aby zapewnić klientom dostęp do potrzebnych artykułów. Z myślą o nich, a szczególnie o osobach starszych, dla których dzisiaj codzienne zakupy mogą stanowić duże wyzwanie, rozpoczynamy sprzedaż paczek z produktami pierwszej potrzeby – mówi Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska.
Aby przyśpieszyć proces wprowadzania zakupów w wersji online, niemiecka sieć rozpoczęła współpracę z Mango – wiodącą platformą sprzedaży bezpośredniej. Klienci swoje zamówienia będą mogli składać na portalu www.mango.pl. W przygotowanych przez Kaufland paczkach znajdzie się 30 artykułów pierwszej potrzeby, które cieszą się największą popularnością (m.in. mąka, ryż, cukier, mleko, herbata, olej, wafle ryżowe, czekolada, papier toaletowy). Co istotne, ich cena będzie taka sama, jak w sprzedaży regularnej. Tym samym paczka będzie kosztować 115,90 zł plus 19,99 zł za przesyłkę. Sieć deklaruje, że czas oczekiwania na przesyłkę nie przekroczy 48 godzin.
Dodatkowo Kaufland testowo uruchomi też sprzedaż gotowych paczek w swoich sklepach stacjonarnych w różnych miastach na ternie kraju. W ten sposób sieć chce ograniczyć do minimum ilość czasu spędzanego w sklepie, co w okresie stanu epidemii ma szczególne znaczenia dla zwiększenia bezpieczeństwa.