Niemiłe informacje dla klientów Carrefoura przekazał portal dlahandlu.pl. Francuska sieć niedługo wycofa się z Polski, co ma związek z odpływem klientów i spadającą sprzedażą. Na razie nie wiadomo, jak długo potrwa cały proces, ale decyzja o zamknięciu sklepów francuskiej sieci jest już przesądzona.
W historii polskiego rynku handlu detalicznego Carrefour bez wątpienia napisał bardzo ważną kartę. Sieć była obecna nad Wisłą przez 25 lat, a jej działania bardzo często miały nowatorski i rozwojowy dla całej branży charakter. Jeszcze kilka lat temu Carrefour notował stałe wzrosty, ale ostatni czas był dużo mniej korzystny. Stały odpływ klientów oraz słabnąca pozycja poskutkowały decyzją o zamknięciu polskiego oddziału.
Polska nie jest zresztą jednym rynkiem, który Carrefour planuje opuścić. Podobny los spotka oddziały sieci na Słowacji i Tajwanie, a być może także w Belgii i we Włoszech. Nowa polityka sieci jest bowiem obliczona na rozwój najsilniejszych rynków i porzucenie tych, gdzie Carrefour stopniowo odgrywa coraz mniejszą rolę.
Oczywiście proces wychodzenia Carrefoura z Polski zapowiada się na stosunkowo długi i zapewne potrwa – jak było to chociażby w przypadku Tesco – co najmniej kilkanaście miesięcy. Oznacza to, że w najbliższym czasie sieć będzie wypuszczać gazetki promocyjne i organizować różne akcje dla swoich klientów, ale to w żaden sposób nie wpłynie na podjęte już decyzje.
Wiadomo również, iż polski oddział Carrefoura zostanie przejęty przez spółkę Mid Europa Partners, byłego właściciela Żabki, oraz aktualnego udziałowca Allegro i rumuńskiej sieci detalicznej Profi. Co będzie dalej ze sklepami? Na razie nie wiadomo, dlatego pozostaje jedynie czekać na dalsze informacje.