Żabka przygotowała nowe rozwiązanie, które ma na celu usprawnienie i przyśpieszenie obsługi klientów. W najbliższych tygodniach w wybranych sklepach sieci pojawią się Mobilni Kasjerzy. Jeśli pomysł sprawdzi się w okresie wakacyjnym, to niewykluczone, że projekt zagości w Żabce na dłużej.
Mobilni Kasjerzy, czyli pracownicy sieci wyposażeni w mobilne zestawy do kasowania produktów, obsługują klientów, którzy za zakupy płacą karta lub telefonem, na przykład korzystając z usługi Żappka Pay. Z konsumenckiego punktu widzenia największym plusem tego rozwiązania jest możliwość ominięcia kolejki do regularnej kasy, co pozwala znacząco skrócić łączny czas poświęcony na zakupy.
To właśnie skrócenie do minimum czasu, który klienci spędzają w sklepie, jest kluczowym wyzwaniem, jakie stawiają sobie władze sieci. Według danych z końca ubiegłego roku, statystyczny klient aktualnie spędza w Żabce mniej niż 100 sekund. W planach na najbliższe miesiące jest poprawienie tego wyniku w czym pomóc mają właśnie Mobilni Kasjerzy.
W początkowym etapie nowa usługa Żabki będzie działać w czterech nadmorskich sklepach: w Jarosławcu, Świnoujściu, Władysławowie i Sopocie. Testy potrwają do końca wakacji, a na podstawie analiz sieć zdecyduje o zamknięciu lub dalszym rozwoju nowatorskiego projektu.