Sieć drogerii Rossmann, mimo aktualnego kryzysu, snuje bardzo odważne plany inwestycyjne na 2020 rok. W ciągu najbliższych miesięcy planuje otworzyć 90 nowych sklepów oraz uruchomić nowoczesne centrum logistyczne, które – podobnie jak centrala firmy – będzie zlokalizowane w Łodzi. Wielkim ambicjom sprzyjają świetne wyniki finansowe za poprzedni rok zakończony z ponad 3% zyskiem netto względem poprzedniego.
Bardzo dobre wyniki sieci to wynik działań skoncentrowanych na rozwijaniu oferty handlowej. W poprzednim roku Rossmann znacząco rozszerzył tradycyjne i nowoczesne kanały sprzedaży. Dodatkowo przebudowano aż 54 placówki na terenie całego kraju, nadając im w nowego, atrakcyjnego sznytu.
Wpływ na wzrost dochodów miała też komunikacja z klientami i pracownikami. Szczególnie do opinii tej pierwszej grupy w Rossmanie – jak widać, ze świetnym skutkiem – przywiązano wielką wagę. – Efektywna komunikacja z klientami oraz ciągła praca nad zwiększaniem dostępności naszej oferty przyczyniły się do wzrostu liczby klientów i obrotów, pomimo silnej konkurencji ze strony sieci sklepów dyskontowych, dużych centrów handlowych i mniejszych sieci drogeryjnych, jak i rozwijającej się sprzedaży w kanałach online – podkreśla zarząd Rossmanna, cytowany przez portal wiadomoscihandlowe.pl.
Tegorocznym punktem kulminacyjnym będzie dla sieci oddanie do użytku w pełni zautomatyzowanego magazynu wysyłkowego w Łodzi. Tym samym Rossmann zamknie z sukcesem inwestycję rozpoczętą w 2017 roku, której łączny koszt wyniósł około 80 milionów euro. Magazyn będzie jednocześnie rozbudowanym centrum logistycznym, które przyniesie sieci wiele nowych możliwości.
Ważnym elementem w rozwoju będzie też otwarcie 90 nowych sklepów, dzięki czemu łączna liczba sklepów w Polsce zbliży się do 1500. W ten sposób Rossmann umocni swoją pozycję lokalnego lidera rynku drogeryjnego. Oczywiście w parze z otwieraniem nowych placówek ma iść poszerzanie oferty. Celem jest oferowanie jak największej liczby produktów wyselekcjonowanych marek w jak najlepszych cenach. – Naszą ambicją jest dostarczanie praktycznej wiedzy na temat urody i zdrowia. Bogaty asortyment towarów oraz przyjazna i kompetentna obsługa klientów, zapewniająca komfort zakupów, pozwala nam na utrzymanie wiodącej pozycji sprzedawcy w branży chemiczno-kosmetycznej w Polsce – deklaruje zarząd Rossmanna. Patrząc na ostatnie działania sieci, można zakładać, że realizacja założonych planów, to wyłącznie kwestia czasu.