Sieć sklepów Lidl oficjalnie zapowiedziała wprowadzenie nowej usługi. Już pod koniec maja klientom udostępniona zostanie możliwość internetowej rezerwacji wybranych produktów z odbiorem osobistym w wybranym sklepie stacjonarnym. To kolejny krok Lidla w stronę rozszerzenia oferty zakupów w trybie online.
Opcja zamawiania produktów przez Internet będzie dostępna za pośrednictwem strony internetowej rezerwuj.lidl.pl. Po wybraniu produktów i złożeniu zamówienia klient będzie zobowiązany wskazać sklep, w którym zapłaci i odbierze swoje zakupy. Na razie nie wiadomo, które z 720 placówek Lidla w całym kraju zostaną objęte akcją. Z komentarza przesłanego redakcji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że sieć wdrażanie nowej usługi zacznie od programu pilotażowego, który będzie rozszerzany w zależności od potrzeb.
Pierwszym krokiem w stronę wprowadzenia nowego rozwiązania jest zmiana regulaminu usługi „Moje Konto Lidl”. Polega ona przede wszystkim na rozszerzeniu funkcjonalności konta o opcję rezerwacji produktów. Ofertą rezerwacyjną mają być objęte produkty spożywcze, co jest niezwykle atrakcyjne z konsumenckiego punktu widzenia.
Oczywiście wdrożenie nowej usługi to pokłosie sytuacji wywołanej pandemią koronawirusa. Udostępniając opcję rezerwowania produktów przez Internet, sieć Lidl zwraca się w stronę tych klientów, którzy ze względu na własne bezpieczeństwo, chcą spędzać w sklepie możliwie najmniej czasu. – Obecnie znajdujemy się w fazie rozwoju nowej platformy wraz z klientami jednego sklepu Lidl Polska. Dalsze skalowanie usługi uzależnione jest od poziomu zaawansowania wypracowanej ostatecznie usługi rezerwacji oraz aktualnych uwarunkowań spowodowanych COVID-19 – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska, na łamach portalu wiadomoscihandlowe.pl.
Warto podkreślić, że sieć sklepów Lidl od kilku lat sukcesywnie rozszerza ofertę zakupów online. Dotychczas klienci mieli możliwość zamawiania produktów alkoholowych znajdujących się w Winnicy Lidla oraz asortymentu przemysłowego poprzez witrynę lidl-sklep.pl. W drugim przypadku sieć dostarczała towar pod wcześniej wskazany adres. Możliwość rezerwacji przez Internet produktów spożywczych wydaje się jednak być rozwiązaniem, które popularnością przebije dotychczas dostępne opcje.