Przymusowa izolacja, a także ograniczenia dotyczące handlu sprawiają, że sieci sklepów rozszerzają swoją działalność o usługi online. W ostatnich dniach z własnymi sklepami internetowymi wystartowały Stokrotka i Żabka. Nowe rozwiązania z pewnością przyniosą dużo korzyści zarówno klientom, jak i usługodawcom.
Sklep internetowy Żabki jest de facto rozszerzeniem aplikacji polskiej sieci, która cieszy się coraz większą popularnością. Funkcja „Zamów i odbierz” pozwala zamawiać produkty z opcją odbioru i płatności w sklepie stacjonarnym, co znacząco skraca czas pobytu w placówce. Na razie usługa działa w wersji pilotażowej i dotyczy wyłącznie wybranych sklepów w Warszawie, ale docelowo ma obowiązywać na terenie całego kraju.
Kolejną opcją skierowaną do klientów jest „Żabka do domu”, czyli możliwość zrobienia zakupów z dostawą do miejsca zamieszkania. Aby z niej skorzystać, należy na stronie www.zakupy.zabka.pl, wybrać interesujące nas towary oraz podać dane i określić preferowany termin dostawy. Za zakupy zapłacimy przy odbiorze, a sieć zaleca, aby robić to zbliżeniowo – kartą lub telefonem. – „Żabka do domu” to usługa umożliwiająca zamówienie zakupów w wybranym pobliskim sklepie poprzez stronę www z dostawą do domu. Oferta wyróżnia się na rynku bardzo szybkim czasem realizacji, zwykle poniżej godziny oraz stosunkowo niskim kosztem – mówi na portalu www.wirtualnemedia.pl Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych i rozwoju spółki Żabka Polska.
Pilotażową wersją usługi „Żabka do domu” aktualnie objętych jest 30 sklepów w Poznaniu. Jeśli jednak efekty będą zadowalające, to sieć będzie rozszerzać jej zasięg.
Zakupy do sieci przeniosła też inna polska sieć – Stokrotka. W wersji testowej sklep internetowy Stokrotki dostępny jest tylko na terenie Lublina, lae już zapowiedziano, że z jego oferty wkrótce będą mogli korzystać mieszkańcy innych miast. – Naszym priorytetem jest zapewnienie klientom bezpieczeństwa poprzez skrócenie czasu wizyt w sklepie, ograniczenie kolejek przed sklepami i kontaktów z innymi osobami Sklep internetowy daje możliwość robienia zakupów o dowolnej porze – mówi Mirosław Wawryszczuk, dyrektor sprzedaży i marketingu oraz członek zarządu Stokrotki.
Co ważne, sklep internetowy sieci działa według modelu click&collect. Oznacza to, że zakupy należy odebrać osobiście w placówce stacjonarnej przy specjalnie wyznaczonej do tego kasie. W przygotowanym asortymencie znajdziemy m.in. artykuły spożywcze, chemię gospodarczą, warzywa, owoce, wędliny oraz artykuły dla zwierząt. Sklep dostępny jest pod adresem www.sklep.stokrotka.pl i obsługuje dwie formy płatności – online oraz przy odbiorze. Poza gotówką i karta honorowane będą również bony towarowe.