Sztuczna inteligencja stworzyła lody dla Lidla

5 sierpnia 2023

Sztuczna inteligencja zatacza coraz szersze kręgi, obejmując kolejne dziedziny naszego życia. Jej wejścia do branży handlowej było tylko kwestią czasu, a teraz ten przełom dzieje się na naszych oczach. W ofercie Lidla właśnie pojawiły się lody opracowane przez AI specjalnie dla popularnej sieci.

Gazetka promocyjna Lidla: lody od sztucznej inteligencji!

Nietuzinkowy projekt to wspólne przedsięwzięcie Lidla i firmy Willisch, która z siecią współpracuje od kilku lat. Decydując się na innowacyjne rozwiązanie, szefowie Willisch chcieli wykorzystać rosnącą popularność sztucznej inteligencji oraz wszystkie możliwości, które stwarza. Realizacja była wyjątkowo prosta – do narzędzia opartego o algorytmy AI wprowadzono listę składników, na podstawie której wygenerowano następnie najlepszy możliwy smak  – popcorn z karmelem. 

Kolejne działania dotyczyły strategii marketingowej. Narzędzie wygenerowało oryginalną i przyciągającą nazwę nowego produktu, Popcornium Karmelotron, oraz zestaw grafik, które trafiły na opakowania.

Sztuczna inteligencja wygenerowała tyle niesamowitych grafik, że nie chcieliśmy ograniczać się tylko do jednego wariantu. Tak oto powstały trzy kubki z abstrakcyjnymi, kosmicznymi grafikami oraz jeden kubek, na którym znajdują się portrety osób z naszej firmy przerobione przez AI na postaci z różnych filmowych uniwersów – objaśniał Hubert Jezierski z działu marketing Willisch.

Lody opracowane przez AI dla Lidla już w sprzedaży

Nowy produkt w ofercie Lidla bez wątpienia prezentuje się bardzo ciekawie, a w sprzedaży będzie dostępny od 7 sierpnia. Nie można także wykluczyć, że lody to dopiero początek projektów sieci zahaczających o możliwości sztucznej inteligencji. Więcej informacji na temat nowości można znaleźć w gazetce promocyjnej Lidla

Okazje i promocje

Zobacz więcej