Carrefour coraz mocniej inwestuje w rozwój zakupów e-grocery (zakupów spożywczych online). Nowe usprawnienia i funkcje sklepu internetowego francuskiej sieci docelowo mają zwiększyć komfort dotychczasowych klientów, a przede wszystkim przyciągnąć nowych. Sprzyja temu rosnąca popularność kupowania w internecie, sprzyja też przejrzystość i wygoda, którą Carrefour chce zapewnić, stawiając na najnowsze technologie.
Najważniejsze z zaproponowanych przez Carrefour udoskonaleń dotyczy systemu komunikacji na linii klient-dostawca. Dotychczas system pozwalał na dokonanie zakupów, wskazanie adresu oraz daty dostawy i dwugodzinnego przedziału czasowego, w których dostarczano zamówione produkty. Po zmianach klienci internetowego sklepu Carrefoura z odpowiednim wyprzedzeniem otrzymają od kierowcy wiadomość sms z precyzyjnie określoną godziną jego dotarcia do celu, mieszącą się w określonym wcześniej przedziale godzinowym. W ten sposób klienci zyskają dodatkowy komfort oraz elastyczność, która pozwoli im dokładnie rozplanować dzień oraz obowiązki.
Komunikacja kierowców z klientami będzie możliwa dzięki platformie Delivery Manager. O co chodzi i jak to działa? Krótko mówiąc, Delivery Manager to narzędzie służące do automatyzowania i optymalizowania procesu dostawy zamówień dokonanych w e-sklepie spożywczym zakupycodzienne.carrefour.pl. Pozwala na skrupulatne planowanie tras, które muszą pokonać kierowcy, uwzględniając przy tym warunki drogowe i preferowane przedziały czasowe dostawy wskazane wcześniej przez klientów. Delivery Manager pozwala także śledzić przebieg realizacji zamówienia w trybie online i kontrolować związane z nim procesy, co znacząco minimalizuje ryzyko ewentualnej pomyłki dotyczącej dostawy czy składu zamówienia.
Carrefour na tym jednak nie poprzestał i zaserwował klientom (obecnym oraz potencjalnym) jeszcze jedno ulepszenie. Mowa o PWA, czyli progressive web apps, które sprawia, że proces dokonywania zakupów w sklepie e-grocery staje się wygodniejszy i szybszy. Klienci duże różnice zauważą też w ofercie, która od teraz będzie spersonalizowania. To z pewnością zachęci ich do jeszcze częstszego robienia zakupów w internetowym sklepie Carrefour.
Francuska sieć działalność na polskim rynku e-grocery rozpoczęła w trzecim kwartale 2016 r.oku. Ponad trzy lata zintensyfikowanej pracy pozwoliły jej wyrobić sobie wiodącą pozycję w branży. Obecnie Carrefour posiada e-sklepy w aż siedmiu miastach, a dostawy produktów niewymagających chłodzenia realizuje na terenie całego kraju. Według raportu „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online”, aż 43% klientów robiących zakupy spożywcze w internecie, korzysta z oferty francuskiej sieci.