Żabka coraz aktywniej wspiera przechodzenie na dietę wegańską. W nowy rok popularna sieć dołączyła do kampanii Veganuary 2023, która koncentruje się na pokazywania korzyści, jakie daje spożywanie produktów pochodzenia roślinnego. Wśród działań podjętych przez Żabkę znalazło się między innymi wprowadzenie do oferty nowych pozycji wegańskich marek własnych: Plant Hunter, Foodini, Dobra Karma oraz Haps!.
Kampania Veganuary po raz pierwszy została przeprowadzona w 2014 roku w Wielkiej Brytanii. Jej głównym założeniem jest promowanie weganizmu poprzez przyjęcie wyzwania, które polega na zastąpieniu produktów pochodzenia zwierzęcego produktami roślinnymi. Wyzwanie trwa przez cały styczeń, a jak pokazują statystyki – przynosi naprawdę dobre efekty. Bardzo wielu uczestników po zaledwie 30 dniach na stałe zmienia swoje nawyki żywieniowe. Warto także podkreślić, że w kampania z roku na rok zatacza coraz szersze kręgi. Poprzednia edycja zgromadziła uczestników z ponad 200 krajów.
Poza kwestiami związanymi z dietą Veganuary zwraca też uwagę na kwestię cierpienia zwierząt na farmach, w ubojniach i w rzeźniach oraz na czynniki prozdrowotne, które wynikają bezpośrednio ze spożywania produktów roślinnych. Osoby praktykujące weganizm znacznie rzadziej zapadają na choroby przewlekłe, mają niższe ciśnienie krwi, niższy wskaźnik BMI i cholesterolu LDL, a także towarzyszy im mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę typu B, chorobę niedokrwienną serca i choroby nowotworowe.
Żabka, w ramach kampanii Veganuary 2023, organizuje akcję pod hasłem „Jedz, jak lubisz, a my damy ci roślinną opcję”. Jednym z ważniejszych rozwiązań podjętych przez sieć jest wprowadzenie do oferty nowych produktów roślin. Tym samym na półkach znajdziemy takie pozycje jak:
Dodatkowo w Żabce wciąż dostępne będą wegańskie opcje fastfoodowe: hot dog z parówką roślinną na bazie białka grochu (4,99 zł z aplikacją mobilną Żappka) oraz roślinny burger Weger (5,99 zł przy zakupie dwóch sztuk).