Po udanych testach wewnętrznych sieć Żabka przygotowuje się do uruchomienia sklepów typu nano na większą skalę. Pierwsze placówki tego typu mają pojawić się w Warszawie i Poznaniu jeszcze w tym roku.
Sklepy Żabka Nano mają być ściśle połączone z aplikacją mobilną Żappka. Zakupy w nich będą jeszcze szybsze i łatwiejsze niż w tradycyjnych placówkach. Pomóc w tym ma nowe, specjalnie oprogramowanie oraz innowacyjny system kamer i czujników, dzięki którym płatności będzie się dokonywać z poziomu aplikacji w telefonie, bez konieczności ustawiania się w kolejce do kasy. Pieniądze zostaną ściągnięte bezpośrednio z karty płatniczej podpiętej do odpowiedniego systemu w telefonie lub do usługi Żappka Pay w aplikacji mobilnej.
Żappka będzie także „kluczem do drzwi” nanosklepu. To właśnie w aplikacji, po aktywowaniu usługi Żappka Store, pojawi się unikalny kod QR, po zeskanowaniu którego możliwe będzie wejście do sklepu. Odpowiednie zapisy dotyczące korzystania z nowych placówek Żabki już wkrótce mają pojawić się w regulaminie aplikacji mobilnej sieci.
Decyzja o uruchomieniu sklepów nowego formatu to pokłosie udanych testów, które sieć prowadziła przez ostatni rok. Pierwsza placówka typu nano pojawiła się w Poznaniu, tuż obok biura spółki Żabka Polska, a koncept testowali pracownicy centrali. Wyniki były na tyle zadowalające, że w drugiej połowie bieżącego roku sklepy nano będą dostępne dla dużo większej grupy klientów.
Niestety, z informacji, do których dotarła redakcja portalu, wynika także, iż początkowo w sklepach nano nie będzie obowiązywał program lojalnościowy (Żappsy) oraz promocje wprowadzane przez sieć. Bez zmian pozostanie z kolei model biznesowy. Żabki nano, podobnie jak standardowe placówki, będą prowadzone na zasadach franczyzy.