Przełom lat 90. i nowego milenium to czas, gdy sklepy wielkopowierzchniowe dopiero w Polsce raczkowały. Ewenementem na rynku były hale Makro, do których wchodziło się jak do nieznanego, zaklętego świata. Wszystko za sprawą Karty Klienta Makro, która była przepustką do nowej i w oczach wielu lepszej rzeczywistości. Dziś na terenie całego kraju wprost roi się od dużych sklepów, ale Makro wciąż cieszy się dużą popularnością, a specjalna karta klienta nadal jest oznaką prestiżu.
Imienna karta do Makro, na którą na halę mogą wejść jednocześnie dwie osoby – właściciel oraz osoba towarzysząca, gwarantuje szereg korzyści. Przede wszystkim jej posiadacz może robić zakupy we wszystkich halach spod szyldu Makro i Metro na całym świecie (obecnie sieć działa w prawie 30 krajach Europy i Azji). Dzięki karcie zyskujemy dostęp do ogromnego asortymentu i różnorodnej oferty artykułów spożywczych oraz przemysłowych w bardzo atrakcyjnych cenach, na co wpływa niewielka marża. Kupowanie w Makro jest więc oszczędnością czasu i pieniędzy, a przede wszystkim bardzo korzystnym rozwiązaniem biznesowym.
Dodatkowo sieć od jakiegoś czasu posiada własną aplikację przeznaczoną dla zarejestrowanych klientów. W ten sposób w każdej chwili mogą korzystać z karty do Makro w telefonie.
Warto jednak pamiętać, że wyrobienie karty do Makro, możliwe jest wyłącznie w przypadku osób, które prowadzą działalność gospodarczą. Aby firma została klientem sieci, należy dokonać rejestracji w Dziale Obsługi Klienta dowolnej hali Makro lub skorzystać z formularza rejestracyjnego, który jest dostępny na stronie internetowej www.makro.pl. Kartę klienta Makro trzeba odebrać osobiście, składając przy tym podpis na odpowiednim dokumencie poświadczającym dołączenie do grona klientów sieci. Warto też podkreślić, że Makro wydaje swoje karty bezpłatnie i nie limituje liczby kart wystawianych na jedną firmę.
Wiele osób, które nie posiadają stałej karty do Makro, błędnie sądzi, że z oferty sieci zdoła skorzystać dzięki karcie jednorazowej. Makro faktycznie stwarza taką możliwość, ale dotyczy to wyłącznie zarejestrowanych klientów. Przykładowo – jeżeli klient chce zrobić zakupy w hali Makro, ale zapomniał wziąć ze sobą kartę, może zgłosić się do działu obsługi klienta i na podstawie dokumentu tożsamości poprosić o kartę jednorazową, która jest ważna wyłącznie w dniu wydania. Dokładnie taka sama procedura obowiązuje w przypadku zgubienia stałej karty do Makro.
Niemiecka sieć hal targowych posiada własny program lojalnościowy, w którym główną nagrodą jest złota karta do Makro. Aby zostać Złotym Klientem Makro, należy spełnić jeden z trzech progów zakupowych (za www.makro.pl):
Posiadane złotej karty do Makro otwiera przed klientami dodatkowe korzyści, wśród których sieć wymienia (za www.makro.pl):
Jak widać, posiadanie karty do Makro nadal można postrzegać jako coś wyjątkowego i prestiżowego. To po prostu jedna z tych rzeczy, które nie zmieniają się wraz z upływem czasu.