Makro to sieć samoobsługowych hurtowni z produktami spożywczymi i przemysłowymi. Marka jest częścią międzynarodowego koncernu Metro Group, działającego w 25 krajach na całym świecie. Makro Polska istnieje na rynku od 25 lat, a oferta sieci jest skierowana do przedsiębiorców i ludzi biznesu. Gazetka Makro ukazuje się co dwa tygodnie, we wtorki.
Czytaj więcej ZwińHistoria marki sięga 1964 roku, kiedy to w Niemczech zostało otwarte centrum zaopatrzenia hurtowego Metro. Makro Polska jest częścią Metro Group, a pierwsza hurtownia w Polsce rozpoczęła działalność w 1994 roku. Obecnie sieć liczy 29 hal Cash and Carry. Klienci mogą zrobić zakupy w jednej z hali marki lub też zdecydować się na zakupy Makro online.
Hale Makro Cash and Carry to hurtownie z kilkudziesięcioma tysiącami produktów dla gastronomii, biur oraz hoteli. Oferta Makro to także produkty marek własnych: Makro Chef, Makro Premium i Makro Professional, jak i marek dostępnych tylko w sieci hurtowni: Avo, Rioba, Fine Life, Sigma. Z kolei produkty z oznaczeniem „Jem, bo polskie” to produkty od polskich dostawców.
Marka jest właścicielem także sieci sklepów ODIDO działających na zasadach franczyzy. Osoby zainteresowane współpracą z siecią, mogą wypełnić formularz na stronie internetowej marki i czekać na kontakt od przedstawiciela handlowego.
Gazetka Makro ukazuje się co dwa tygodnie we wtorek, a sieć wysyła ją także bezpośrednio do posiadaczy Karty Makro. Marka wydaje kilka typów gazetek, w tym te z ofertą handlową na artykuły spożywcze i na artykuły przemysłowe, jak i extra dodatek do gazetki handlowej. Klienci mogą także sprawdzić promocje Makro typu „3 dni hitów”, czyli weekendowe hity cenowe w hurtowni. Warto także skorzystać z oferty i zainstalować bezpłatną aplikację Makro. Dzięki niej nie tylko można wziąć udział w loteriach, otrzymywać specjalne rabaty, sprawdzać ceny i dostępność produktów czy robić zakupy z wirtualną kartą Makro. Aplikacja Makro to także dostęp do aktualnych gazetek online, co więcej – w aplikacji dostępna jest Makro gazetka alkohole (na stronie internetowej sieci jest ona widoczna dopiero po zalogowaniu się).
Aby zrobić zakupy w Makro Cash and Carry, należy mieć Kartę Klienta Makro. O jej przyznanie może ubiegać się osoba prowadząca działalność gospodarczą, będąca przedstawicielem urzędu państwowego lub reprezentantem instytucji użyteczności publicznej. Kartę należy zarejestrować i mieć ją przy sobie podczas robienia zakupów. Czy można zrobić zakupy w Makro bez karty? Tak, wystarczy udać się do Działu Obsługi Klienta i poprosić o wydanie karty jednorazowej. Usługa ta jest jednak dostępna tylko dla osób posiadających Kartę Makro, które chwilowo nie mają jej przy sobie.
Karta Klienta Makro upoważnia do zakupów w dowolnej hali Makro na terenie Polski, zakupów online w Makro, jak i zakupów w sieci Makro Metro na całym świecie.
Godziny otwarcia Makro są zróżnicowane i zależą od lokalizacji hali. W przypadku hal Cash and Carry, które są czynne przez całą dobę, przed niedzielami niehandlowymi są one otwarte do 22:00, z kolei po świętach i niedzielach niehandlowych są otwarte od 1:00.
Osoby zainteresowane karierą w Makro mogą zapoznać się z aktualnymi ofertami pracy na stronie internetowej sieci. Marka oferuje również praktyki i staże studentom oraz absolwentom. Więcej na ten temat można dowiedzieć się np. podczas dni otwartych Makro – Makro Day. Z kolei Akademia Inspiracji Makro to oferta szkoleń dla m.in. kelnerów, barmanów czy baristów.